La Fundació Xarxa participem a la Jornada Plenària de POLITARTS organitzada pel CoNCA

El passat 29 de novembre de 2023, la Fundació Xarxa d'Espectacles Infantils i Juvenils vam assistir a la Jornada Plenària POLITARTS, organitzada pel Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA) al campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra.

Prop de dues-centes persones, representants dels diferents sectors artístics, vam reunir-nos per aquesta jornada on s’exposava una anàlisi i debat de les polítiques culturals amb un enfocament especial en la creació artística.
La jornada plenària de POLITARTS la va obrir la presidenta del CoNCA, Vinyet Panyella, que va donar la benvinguda a l'audiència i va destacar la importància d'una política cultural que posa la creació en el seu punt de mira, superant la simple acumulació de subvencions.

La jornada va culminar amb la presentació pública dels dispositius articuladors de suport a la creació proposats pels diferents sectors desenvolupada pel POLITARTS. Aquesta informació, que es recollirà a l'INFORME POLITARTS-23, es presentarà oficialment a principis de 2024, constituint una valuosa eina per a la formulació de polítiques culturals a llarg termini.
Jordi Font, membre del Plenari, va compartir la part declarativa que integrarà l'INFORME POLITARTS-23. Aquest informe es presentarà a principis de 2024, recollint els diversos dispositius creats durant les sessions de treball. Margarida Troguet, vicepresidenta del CoNCA, i Jordi Foz, secretari general del Departament de Cultura, van cloure la jornada.

La Fundació Xarxa d’Espectacles Infantils i Juvenils ens complau haver assistit a aquesta jornada i formar part com agents dintre del sector cultural del nostre territori.

Terrassa, 30 de novembre 2023