Fundació Xarxa assisteix a la jornada “Canal Jurídic: Compliment normatiu de els fundacions, més enllà de les obligacions legals” de la CCF

La Fundació Xarxa ha participat en la jornada “Canal Jurídic del Compliment Normatiu de les Fundacions”, un esdeveniment organitzat per la Coordinadora Catalana de Fundacions (CCF). L'objectiu d'aquesta jornada, que s’ha dut a terme en col·laboració amb Caixa d'Enginyers, ha estat revisar les principals obligacions en matèria de compliment normatiu i donar a conèixer les diferents facetes relacionades amb el compliance.
La jornada està dirigida a membres dels patronats, secretaris/àries i professionals de les fundacions amb responsabilitat en l'àrea jurídica o d'administració. Destaquem la participació de Eugènia Bieto, presidenta de la Coordinadora Catalana de Fundacions; i Olga Pozas i Felip Carbajo, compliance officers de la Fundació Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.
El programa ha inclòs com a temes la responsabilitat penal de les persones jurídiques, incloent antecedents, requisits per considerar la responsabilitat penal de les fundacions i la tipologia de delictes i penes; i la implementació d'un programa Compliance, amb èmfasi en el model de prevenció de riscos, supervisió, seguiment i actualització. Finalment, s’ha obert un espai per a preguntes i respostes.
La sessió ha conclòs amb èxit, oferint a les fundacions sòcies de la Coordinadora Catalana de Fundacions una visió més clara sobre la importància del compliment normatiu en la seva gestió i funcionament.
La Fundació Xarxa valorem positivament la nostra participació com una oportunitat per reforçar les nostres pràctiques de compliment normatiu i seguir contribuint al desenvolupament ètic i al bon govern en l'àmbit de les fundacions.

Terrassa, 28 de setembre 2023