Fundació Xarxa assistim a la presentació de l'Informe anual sobre l'estat de la cultura i de les arts 2022

El dijous 21 de setembre membres de la Comissió Permanent i l’Oficina Tècnica de la Fundació Xarxa vam assistir a la presentació de l’informe anual 2022 sobre l’estat de la cultura i de les arts que va tenir lloc al Museu d’Art Contemporani de Barcelona. Aquest informe l’elabora el Consell Nacional de la Cultura i les Arts, i es configura com una plataforma per fer públic el desenvolupament del sistema cultural català i tota la feina realitzada de forma estable i continuada al llarg de l'any envers al coneixement d'aquest escenari.
L’acte es va iniciar amb una exposició dels resultats de l’estudi i la consegüent presentació de les conclusions per part de la presidenta del CoNCA Vinyet Panyella i Balcells. L’exposició de la situació actual del sector ens ha servit per fer comparativa d’allà on som la Fundació Xarxa en relació a l’estudi fet.
Seguidament, va tenir lloc una taula rodona sobre la resposta de les administracions públiques als actuals reptes de la cultura, amb la conducció de Violeta Gumà i la participació de Nicolás Barbieri, Marta Domènech, Salima Jirari i Pepe Montes.
En aquesta taula rodona, es van abordar quatre principals reptes: organitzar i donar valor socialment a la cultura; una cultura diversa i igualitària més enllà del gènere; combatre la segregació cultural; i la transversalitat i actitud activa des de l’administració.
Va ser una jornada molt interessant i fructífera. L’estudi ens ha permès ampliar el nostre coneixement sobre la situació actual de la cultura; i arrel del debat sobre els reptes que es plantegen de forma general al sector, hem identificat aquells concrets que cal que abordem i treballem des de la Fundació Xarxa per continuar amb la nostra tasca tant cultural, en quant a la programació d’arts escèniques, com social, per la nostra tasca educativa i de foment de la llengua catalana.