BALANÇ DE L'ANY 2022 i PROPÒSITS PEL 2023

Estem acabant el 2022, en molts aspectes, i en el cultural també, el podrem recordar com l’any de retorn a la normalitat després de dos anys marcats per les mesures contra la pandèmia de Covid.

Aquest retorn a la “normalitat” ens ha permès encetar una programació de trobades de Grups Xarxa, després de molts anys sense aquestes convocatòries.

La primera va ser a Manresa en el marc de la Reunió de Patrons el mes de març, on a més del que és propi i prescriptiu, es va encetar un debat on tots els GXL que van voler, van expressar opinions i fer propostes.

El 15 de maig a Gavà, dins la programació del Festival de Titelles vàrem fer una segona trobada i, a finals de maig, en el marc del FITKAM de Montmeló es va fer una tercera.

El 19 de novembre a Sant Feliu de Llobregat, amb motiu del Tast d’Espectacles que organitza la Fundació en col·laboració amb la Comissió Assessora d’Espectacles, es va celebrar la quarta.

En totes aquestes trobades els GXL vàreu proposar temes diversos. Alguns recurrents en cada una d’elles: la preocupació pel relleu de voluntaris en l’àmbit local, la importància de la col·laboració del Grup Xarxa amb altres associacions locals per crear sinergies i, sobretot, amb entitats d’àmbit social a fi de fer arribar la nostra programació estable a tots els infants, sigui quina sigui la seva condició social i cultural.

També és coincident la necessitat de conèixer de primera mà les obres que es programen.

De cara a aquest 2023, des de la Fundació continuarem fomentant aquestes trobades. Procurarem comunicar-les amb més antelació de la que ho hem fet aquest any. La intenció és de posar-nos d’acord amb els diferents festivals d’arts escèniques de tot el territori i fer-les coincidir.

Agraïm als GXL que ens han facilitat la logística per poder-les portar a terme en cada un dels municipis i a tots els que les heu fet possible amb la vostra assistència, moltes gràcies pels comentaris, crítiques i aportacions que han enriquit als assistents. Us convidem a tots a assistir a les que programarem aquest 2023, perquè totes les opinions són bones, totes les estratègies són per copiar, la vostra veu i la vostra crítica ens ajuda a millorar. Si res més no, com deia Joan Morros, activista cultural i moderador del debat a Manresa, “aquestes xerrades i debats sovint actuen com a teràpia, així veiem que allò que passa a un mateix és el que passa a tothom”.

Lluís Hereu, president de la Fundació La Xarxa

Terrassa, desembre de 2022