La Fundació Xarxa publica la seva ‘Petita història’ amb Editorial Mediterrània

La reconeguda dibuixant, Pilarín Bayés, ha posat color a més de 25 anys de trajectòria de l’entitat cultural

Avui es publica la Petita història de la Xarxa d’Espectacle Infantil i Juvenil de Catalunya, un llibre editat per l’Editorial Mediterrània i il·lustrat per la reconeguda dibuixant i caricaturista, Pilarín Bayés. Amb aquest conte dirigit especialment al públic infantil, la Fundació Xarxa, entitat dedicada a la programació d’espectacles familiars arreu de Catalunya, té l’objectiu d’acostar als més petits els valors de les arts escèniques i el teatre com a eina de creixement i de desenvolupament d’una ciutadania més crítica i lliure.

El llibre fa un recorregut per la història de l’entitat i, molt especialment, per les emocions i aprenentatges que genera el teatre, a través de les aventures de la Sara, en Martí, en Roger, la Nat i en Leo, un grup d’amics que descobreix la màgia de la cultura gràcies als espectacles que La Xarxa programa al seu municipi. A més de gaudir de les arts escèniques amb la família i amics, els protagonistes del relat també tenen ocasió de visitar la seu de l’entitat a Terrassa i conèixer de primera mà qui són “els xarxeros”.

La publicació del conte coincideix amb la commemoració del 25è aniversari de l’entitat. En aquest sentit, Lluís Hereu, president de la Fundació Xarxa, destaca que aquesta ‘Petita història’ “és un reconeixement al compromís de totes les persones voluntàries que al llarg d’aquests 25 anys han treballat de manera altruista i generosa per fer arribar les arts escèniques arreu de Catalunya, conscients que es tracta de quelcom essencial per a la ciutadania”.

De fet, l’entitat està formada actualment per més de 300 voluntaris repartits en una cinquantena de grups locals de les quatre províncies catalanes.

Per la seva banda, l’Editorial Mediterrània, ha volgut destacar que la publicació de les Petites Histories enriqueix el seu catàleg editorial a través del el valor afegit que aporten els col·laboradors externs com és el cas de la Fundació Xarxa així com permet ampliar la col·lecció d’obra d’incalculable valor que ofereix la il·lustradora Pilarín Bayés.