Vols conèixer l’estat de la cultura a Catalunya? Aquesta és la situació que revela l’informe del CoNCA 2021

Des de la Fundació Xarxa hem estat presents a la presentació de l’Informe anual sobre l’estat de la cultura i de les arts del 2021 que el 14 de juliol ha dut a terme el CoNCA (Consell Nacional de la Cultura i de les Arts). Durant l’acte, es van donar a conèixer algunes de les dades més destacades del sector de les arts escèniques de l’últim any marcat, encara, per les conseqüències de la pandèmia de Covid-19 i les restriccions al món de la cultura, especialment, dels espectacles en viu.

En aquest sentit, les xifres relacionades amb les arts escèniques mostren una situació de descens important i que posen el sector en alerta. Les representacions programades a tot Catalunya han caigut fins a més de la meitat (8.345 representacions), i també el nombre d’espectadors i la recaptació econòmica assolida han disminuït més d’un 50%.

Malgrat tot, s’ha destacat una tendència positiva en la inversió de les administracions públiques en cultura. La despesa pública en aquest sector ha estat de 139 € per habitant amb un pressupost de 1.077 milions d’euros per part del conjunt de les administracions.

Des de La Xarxa, continuem defensant la cultura en general, i les arts escèniques en particular, com a eina de creixement i aprenentatge per al conjunt de la societat i apostem per afavorir les sinergies entre la població i les institucions com a clau per avançar, conjuntament, en els nostres propòsits.

Llegeix aquí l’informe complet!