EL MUSEU INTERNACIONAL DEL TITELLA AL VALLÈS, JA ÉS UNA REALITAT (Agost 2021)

Fotografía: Teia Moner

La companyia Teia Moner ha impulsat aquest nou espai que estarà situat a Palau-Solità i Plegamans i que es dedicarà íntegrament a aquesta disciplina artística.

La masia de Can Falguera, situada a Palau-Solità i Plegamans, es convertirà ara en el Museu Internacional del Titella dedicat íntegrament a aquesta art escènica. La companyia de teatre Teia Moner, que va impulsar aquesta proposta ara fa 10 anys, ja ha signat amb l’Ajuntament la concessió d’aquest espai per als pròxims 15 anys.

Aquest nou museu neix amb la voluntat de ser un espai dinàmic i multidisciplinari que acollirà des d’exposicions itinerants fins a activitats, visites guiades, conferències i projectes de recerca al voltant del Teatre de Titelles, Visual i d’Objectes (TTVO). Amb més de 25 anys d’experiència en aquest sector, Teia Moner, Miquel Espinosa i Cristina Bertran, lideren aquesta iniciativa. Al museu tampoc no hi faltarà la col·lecció històrica i el patrimoni artístic de la companyia fruit d’aquesta llarga trajectòria als escenaris i que tants bons moments ens han fet viure a petits i a grans.

Està previst que el MIT-Teia Moner iniciï les seves primeres activitats el setembre de 2021, i serà a la primavera de 2022 quan el Museu obri oficialment les portes al públic.

Des de la Fundació Xarxa volem felicitar la companyia per aquesta nova fita aconseguida gràcies a l’esforç, la tenacitat i l’estima al teatre i la cultura. Us desitgem molts èxits en aquesta nova etapa!