Presentació 5a edició del Tast

La Fundació Xarxa presenta el programa d’activitats de la 5a edició del Tast d’Espectacles Familiars de Xarxa.

La Fundació Xarxa, dedicada a la programació i difusió de teatre infantil i familiar de Catalunya, ha presentat avui, a Sant Feliu de Llobregat, el programa de la cinquena edició del Tast d’Espectacles familiars, que se celebrarà a Sant Feliu el proper dissabte 19 de novembre.

El Tast d’espectacles és una mostra de teatre de companyies professionals les quals representaran un fragment breu de cada espectacle. El Tast d’espectacles s’emmarca dins la celebració de la Festa de Tardor de la Fundació Xarxa, el circuit de programacions familiars més important de Catalunya, on les poblacions associades programen mig miler d’espectacles a l’any aportant més de 120.000 espectadors anuals.

En la Roda de Premsa realitzada avui dijous, han intervingut el Regidor de Cultura, el senyor Manel Martínez, el qual ha agraït la funció de la xarxa en ajudar a posar la cultura a l’abast del públic. Martínez ha explicat que en moments de crisi, tant econòmica com de valors, la cultura és fonamental per prendre consciència dels valors humans i la que ens dóna sentit crític per a construir un món diferent. Elogia la funció de Xarxa prenent paraules de Joana Raspall tot dient que amb activitats com les de Xarxa contribueixen a “posar l’escala als infants perquè accedeixin a la cultura”.

Isabel Arias, presidenta de la Fundació Xarxa, explica la implicació del voluntariat en el moviment Xarxa, on les poblacions adherides al circuit treballen de forma altruista per fer arribar el teatre als seus municipis. Vàries vegades a l’any, aquests voluntaris es reuneixen en trobades festives i de treball de forma itinerant, és a dir, cada vegada en una població diferent, però des de l’edició passada del Tast d’Espectacles, la Trobada que es realitza a finals d’any (la Festa de Tardor), s’ha instal•lat a Sant Feliu gràcies, segons afirma Isabel Arias, a les facilitats i l’acollida de l’ajuntament de Sant Feliu amb l’esdeveniment organitzat per Xarxa.

Arias ha finalitzat la seva intervenció posant èmfasi en que la jornada del proper dia 19 de novembre és una trobada amb la participació de tots els grups xarxa de Catalunya però també oberta a tot el públic que desitgi gaudir dels espectacles que es podran veure durant tot el dia. Tots ells de companyies professionals del país.

Per acabar la roda de premsa ha parlat el cap d’espectacles de la Fundació Xarxa, Joan Lorenzo, el qual ha presentat el programa i les companyies que participaran al Tast d’Espectacles. Companyies que s’han seleccionat tot buscant l’equilibri entre companyies conegudes i amb molta trajectòria, i companyies novelles o que no pertanyen al circuit xarxa. Ha diferenciat entre la jornada de matí i la de tarda on, el Tast consisteix en el visionat de 10 minuts de l’espectacle (10 espectacles en total); mentre que la jornada de matí, els cinc espectacles programats, tindran la seva durada habitual.

La Roda de Premsa també ha tingut una part teatral en la seva presentació, i és que el Mag Isaac ha estat l’encarregat de posar humor i màgia a l’acte. El Mag ha arribat a la sala buscant un tast gastronòmic, al no trobar-lo ha convertit una plata amb fulls de diari en un plat ple de menjar. Per finalitzar l’acte ha realitzat uns trucs de màgia que, com a companyia seleccionada, presentarà també el dia del Tast, el proper dissabte 19 de novembre.